Saturday, January 21, 2012

Buat Dirimu Yang Bergelar Suamiku Kelak





Khas buat insan yang akan menemani ku hingga ke akhirnya yang bergelar suami

Aku akan menjaga setiap langkah perjalananku…

Aku akan menjaga setiap tutur kataku…
Aku akan menjaga setiap diriku dari pandangan orang lain…
InsyaAllah…

Aku akan berhias tuk dirimu…

Aku akan menjaga makan minummu…
Aku akan menjadi permaisuri hatimu…
InsyaAllah…

Aku akan menjadi kekasih yang setia untukmu…

Aku akan menjadi isteri mithali bagimu…
Aku akan menjadi ibu untuk anak-anakmu…
InsyaAllah…

Tapi…berjanjilah untuk membawa aku bersamamu menuju Syurga
Kau menjadi imam bagi rumahtanggaku…

Kau menyayangiku apa adanya…
Kau mencintaiku setelah kau mencintai ALLAH dan RASUL…

InsyaAllah…



Dari kata hati seorang wanita :


Tak minta yang SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sangat…

Tak minta yang bergelar USTAZ, sebab saya lagi jauh untuk bergelar USTAZAH…

Nak minta yang KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yang ada…

Nak minta yang HENSEM, saya tak la CANTIK, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan…
Nak minta yang BERPANGKAT, saya hanya seorang HAMBA…

Cukuplah sekadar yang MEMAHAMI dan MENERIMA ku seadanya …

Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama-sama mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina…
Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dalam susah dan senang mengharungi lautan dunia…

share from this :)





:D





29 comments:

Uchi kay-f @hmad said...

terbaek ni nini!

hai nini ape kabar?

Tea said...

InsyaAllah kita akan mendapat yg persis kita...

IelaOolala said...

wahwahwah. jeni jiwang :) xpe-2 ! truskan usaha yank :D

eiyzniey said...

@Uchi kay-f @hmad
heee..
khabar baik uchi. lame x coment sini yee.
:)

eiyzniey said...

@Uchi kay-f @hmad
heee..
khabar baik uchi. lame x coment sini yee.
:)

umie naziera said...

tacinggg~~~~
btw,nak toblerone!heeee

eiyzniey said...

@Tea
Insyaallah cik tea.
Doakan nini skali tau.
:)))

eiyzniey said...

@IelaOolala
Ntah tetibe je iela..
Rindu future husband kott.
:))

eiyzniey said...

@umie naziera
Rindu jgk nak toblerone!
:))))

JIJI YU said...

Tak minta yang bergelar USTAZ, sebab saya lagi jauh untuk bergelar USTAZAH


yg part ni..aku ustaz kot.hehee..

eiyzniey said...

@JIJI YU
Untung la ustaz..
Mntak la ustzh.
All the best.
Nini harap dpt y syg nini pun dh cukup..insyaallah.
:))

Nur Aischa said...

sokong dgn entri kak nini yg ni, wahh~ :D semoga akak dpt jejaka yg diidamkan. hee

eiyzniey said...

@Nur Aischa
Insyaallah.amin.
thankss aisyah!
:))

MrSepet said...

really meaningful post.:D

eiyzniey said...

@MrSepet
Yup..
Btwm..really means for that..
:D

Nurul Iman Rosman said...

pheweeit, mesti bangge bakal suami tu nanti kalo bace ni. kan kan. hehe.

btw, hai kawan baru :D

bokbonputeh said...

Mr Bokbon credit smile jer lah :)

sea_lavender said...

nice entry =) luahan hati ye =_=

nurhaniszamshah said...

alolo..insyAllah..amin..im praying the best for you both :)

eiyzniey said...

@Nurul Iman Rosman
Harap2.
:))
Hai jgk.

eiyzniey said...

@bokbonputeh
Smile jgk bokbon.
:)

eiyzniey said...

@sea_lavender
Hmmm..tetibe rindu future husband..
:)))

eiyzniey said...

@nurhaniszamshah
Thanks roomate!
:))

Cik tikah said...

semoga dpt suami yg terbaik untuk dirimu :)

eiyzniey said...

@Cik tikah

miss inna said...

insyaAllah, semoga kita bertemu dgn pemilik sebenar tulang rusuk ini..^^

Cik Yatt said...

suke entry nie :)

Teenager Housemaid said...

amin..insyaAllah..:)

iniAINA said...

amin , insya allah . nice entry nini :)