Saturday, February 18, 2012

Makam Mahsuri (Masuri Mausoleum)



assalamualaikum

Mahsuri binti Pandak Maya merupakan seorang gadis kelahiran Pulau Langkawi. Beliau dilahirkan oleh pasangan Pandak Maya dan Mak Andam pada penghujung kurun ke-18 Masihi di Kampung Ulu Melaka, Langkawi. Mahsuri turut digelar sebagai Puteri Mahsuri dan dengan jolokan Puteri Langkawi.
Kehidupan dan sejarah Mahsuri telah dilitupi lagenda pulau tersebut yang sememangnya terkenal dengan lagenda dan kisah rakyatnya. Kisah yang paling popular tentang kehidupan beliau adalah ketika saat akhir sebelum beliau dibunuh yang hingga kini dijadikan sebagai bahan untuk persembahan teater bangsawan hinggalah kepada cerita kanak-kanak.” 


haaa. mesti ramai yang dah pergi makam mahsuri ni kan. bayar jaa 5 ringgit. dapat la masuk dalam ni. orang cakap. kalau pergi langkawi. singgah la makam mahsuri ni kan. nini pun sempat jugak la singgah sini. oke dah. jommm jalan-jalan. :)








::: makam mahsuri



::: haaaa.bace2




::: ce teke sape ni >.<




::: cantik kannn




::: taraaaaaa :)))




::: kami bersama mentor :)






::: *control macho :)




::: *control ayuu. haha




seronok jugak jalan-jalan ni. lepas letih jalan-jalan. makan. oke dah. cukup untuk malam ni. nini nak tidur la plak. bye3
:pp






4 comments:

cinta siswi said...

untungla dpt g holiday.. :)

#eh..girls 4 org je ke?

iizla said...

pegi tak perigi mahsuri tu?
orang kata kalau basuh muka ngan air tu, leh dapat muka berseri mcm mahsuri.. :)

Ardini Humaira said...

tudung baju seluar semua aku kenal hahahahaha :D

Jay said...

gambar yang nombor 3 dari atas tu rasa kenal..nini kan??hahahahayang tudung putih baju purple tu hah..warna kegemaran Jay..:)